Хімія

 1. ТЕМАТИЧНИЙ   ПЛАН
Галузь знань: 13 «Механічна інженерія»
Спеціальності: 136 «Металургія», 133 «Галузеве машинобудування», 131 «Прикладна механіка»

№ п/п

Найменування

розділів (модулів/розділів)

Кількість аудиторних годин

лекції

практичні

лабораторні

семінар

КР

Всього

ауд.

годин

Сам. робота

Заг. обсяг годин

Семестр І

1.

Тема 1. Теорія будови органічних сполук

4

2

-

-

-

6

-

6

2.

Тема 2. Вуглеводні

8

2

2

-

2

14

-

14

3.

Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки

8

-

4

-

2

14

-

14

Всього за І семестр

20

4

6

-

4

34

-

34

Форма підсумкового контролю (семестровий контроль)                 залік

Семестр ІІ

4.

Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки

4

2

2

-

-

8

-

8

5.

Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки

4

-

2

-

-

6

-

6

6.

Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі

4

-

2

-

2

8

-

8

Всього за ІІ семестр

12

2

6

-

2

22

-

22

Форма підсумкового контролю (семестровий контроль)                 залік

Семестр  ІІІ

7.

Тема 6. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів

6

-

-

-

-

6

-

6

8.

Тема 7. Хімічний зв’язок і будова речовини

4

-

-

-

-

4

-

4

9.

Тема 8. Хімічні реакції

8

-

2

-

-

10

-

10

10.

Тема 9. Неорганічні речовини і їхні властивості

30

-

10

-

2

42

-

42

11.

Тема 10. Хімія і прогрес людства

4

-

-

-

-

4

-

4

Всього за ІІІ семестр

52

-

12

-

2

66

-

66

Форма підсумкового контролю (семестровий контроль)                 залік

Всього

84

  6

24

-

8

122

-

122


Галузь знань: 13 «Механічна інженерія»

Спеціальність: 131 «Прикладна механіка»

№ п/п

Найменування

розділів (модулів/розділів)

Кількість аудиторних годин

лекції

практичні

лабораторні

семінар

КР

Всього

ауд.

годин

Сам. робота

Заг. обсяг годин

Семестр ІІ

1.

Тема 1. Теорія будови органічних сполук

4

2

-

-

-

6

-

6

2.

Тема 2. Вуглеводні

8

2

2

-

2

14

-

14

3.

Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки

4

-

2

-

-

6

-

6

Всього за ІІ семестр

16

4

4

-

2

26

-

26

Форма підсумкового контролю (семестровий контроль)                 залік

Семестр ІІІ

4.

Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки

10

2

4

-

2

18

-

18

5.

Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки

4

-

2

-

-

6

-

6

6.

Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі

6

-

2

-

-

8

-

8

7.

Тема 6. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів

6

-

-

-

-

6

-

6

Всього за ІІІ семестр

26

2

8

-

2

38

-

38

Форма підсумкового контролю (семестровий контроль)                 залік

Семестр  ІV

8.

Тема 7. Хімічний зв’язок і будова речовини

4

-

-

-

-

4

-

4

9.

Тема 8. Хімічні реакції

6

-

2

-

-

8

-

8

10.

Тема 9. Неорганічні речовини і їхні властивості

30

-

10

-

2

42

-

42

11.

Тема 10. Хімія і прогрес людства

4

-

-

-

-

4

-

4

Всього за ІV семестр

44

-

12

-

2

58

-

58

Форма підсумкового контролю (семестровий контроль)                 залік

Всього

86

6

24

-

6

122

-

122




2. ПЕРЕЛІК ТЕМ ЛР, ПР

Теми лабораторних робіт:

№ з/п

Назва теми

Кількість годин

1.

Добування метану, етилену і ацетилену, вивчення їх властивостей

2

2.

Хімічні властивості спиртів та фенолу

2

3.

Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. Добування та вивчення властивостей альдегідів та карбонових кислот

2

4.

Вивчення властивостей жирів та вуглеводів

2

5.

Властивості білків. Якісні реакції на білок

2

6.

Вивчення властивостей полімерів

2

7.

Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів

2

8.

Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів

2

9.

Хімічні властивості заліза

2

10.

Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів

2

11.

Дослідження якісного складу солей

2

12.

Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами

2

 

Всього

24

        Теми практичних робіт:

№ з/п

Назва теми

Кількість годин

1

2

3

1.

Встановлення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів

2

2.

Встановлення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об᾽ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.

2

3.

 Розв᾽язування експериментальних задач

2

 

Всього

6

3. КРИТЕРІІ ОЦІНЮВАННЯ 

  При оцінювання рівня навчальних досягнень з хімії враховується:

·         рівень засвоєння теоретичних знань;

·         оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні явища;

·         сформованість експериментальних умінь, необхідних для виконання хімічних дослідів, передбачених навчальною програмою;

·         здатність учнів застосовувати набуті знання на практиці;

·         уміння розв'язувати розрахункові задачі.

За відмінностями між обсягом і глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у виконанні завдань, здатністю використовувати знання у нових ситуаціях виокремлено рівні навчальних досягнень учнів, що оцінюються за 12-бальною шкалою.

Кожний наступний рівень вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові характеристики.

Визначальними в оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів є особистісні результати пізнавальної діяльності, в яких відбиваються загальнопредметні компетентності, набуті учнями в процесі навчання хімії.

Рівні навчальних досягнень 

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень

 

I. Початковий

1

Студент розпізнає деякі хімічні об'єкти (хімічні символи, формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні); знає правила безпеки під час проведення практичних робіт

2

Студент описує деякі хімічні об'єкти за певними ознаками; знає призначення лабораторного обладнання

3

Студент має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і може відтворити окремі його частини; під керівництвом викладача   виконує найпростіші хімічні досліди

 

II. Середній

4

Студент знає окремі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ; складає прості прилади для проведення дослідів і виконує їх під керівництвом викладача; складає з допомогою викладача скорочену умову задачі

5

Студент з допомогою викладача відтворює окремі частини начального матеріалу, дає визначення основних понять; самостійно виконує деякі хімічні досліди, описує хід їх виконання, дотримується порядку на робочому місці; самостійно складає і записує скорочену умову задачі

6

Студент відтворює навчальний матеріал з допомогою викладача; описує окремі спостереження за перебігом хімічних дослідів; робить обчислення за готовою формулою

 

III. Достатній

7

Студент самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу, з допомогою викладача порівнює хімічні об'єкти, описує спостереження за перебігом хімічних дослідів; наводить рівняння реакцій за умовою задачі

8

Студент самостійно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, порівнює і класифікує хімічні об'єкти; самостійно виконує всі хімічні досліди згідно з інструкцією; робить обчислення за рівнянням реакції

9

Студент виявляє розуміння основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього; робить окремі висновки з хімічних дослідів; з допомогою викладача розв'язує задачі

 

IV. Високий

10

Студент володіє навчальним матеріалом і застосовує знання у стандартних ситуаціях, уміє аналізувати, узагальнювати й систематизувати надану інформацію, робити висновки; робить висновки з практичної роботи; самостійно наводить і використовує необхідні формули для розв'язування задач

11

Студент володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв'язки між явищами; самостійно знаходить і використовує інформацію згідно з поставленим завданням; виконує хімічний експеримент, раціонально використовуючи обладнання і реактиви; самостійно розв'язує задачі, формулює відповіді

12

Студент має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі у проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно оцінює явища, пов'язані з речовинами та їх перетвореннями;

робить обґрунтовані висновки з хімічного експерименту; розв'язує експериментальні задачі за власним планом; самостійно аналізує та розв'язує задачі раціональним способом


 Оцінювання практичних і лабораторних робіт

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень

 

I. Початковий

1

розпізнає деякі хімічні об'єкти (хімічні символи, формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні); знає правила безпеки під час проведення практичних робіт

2

описує деякі хімічні об'єкти за певними ознаками; знає призначення лабораторного обладнання

3

має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і може відтворити окремі його частини; під керівництвом викладача виконує найпростіші хімічні досліди

 

II. Середній

4

знає окремі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ; складає прості прилади для проведення дослідів і виконує їх під керівництвом викладача

5

з допомогою викладача відтворює окремі частини начального матеріалу, дає визначення основних понять; самостійно виконує деякі хімічні досліди, описує хід їх виконання, дотримується порядку на робочому місці

6

відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя; описує окремі спостереження за перебігом хімічних дослідів

 

III. Достатній

7

самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу, з допомогою вчителя порівнює хімічні об'єкти, описує спостереження за перебігом хімічних дослідів

8

самостійно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, порівнює і класифікує хімічні об'єкти; самостійно виконує всі хімічні досліди згідно з інструкцією

9

виявляє розуміння основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього; робить окремі висновки з хімічних дослідів

 

IV. Високий

10

володіє навчальним матеріалом і застосовує знання у стандартних ситуаціях, уміє аналізувати, узагальнювати й систематизувати надану інформацію, робити висновки; робить висновки з практичної роботи

11

володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв'язки між явищами; самостійно знаходить і використовує інформацію згідно з поставленим завданням; виконує хімічний експеримент, раціонально використовуючи обладнання і реактиви

12

має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі у проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно оцінює явища, пов'язані з речовинами та їх перетвореннями; робить обґрунтовані висновки з хімічного експерименту; розв'язує експериментальні задачі за власним планом

 

Оцінювання розв’язування розрахункових задач

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень

 

I. Початковий

1

Розв’язування задач не передбачене

2

Розв’язування задач не передбачене

3

Розв’язування задач не передбачене

 

II. Середній

4

складає з допомогою викладача скорочену умову задачі

5

самостійно складає і записує скорочену умову задачі

6

складає скорочену умову задачі; робить обчислення лише з готовою формулою

 

III. Достатній

7

наводить рівняння реакцій за умовою задачі

8

робить обчислення за рівнянням реакції, з допомогою викладача розв'язує задачі

9

наводить потрібні формули речовин і рівняння реакцій; розв’язує задачі, користуючись алгоритмом

 

IV. Високий

10

самостійно наводить і використовує необхідні формули для розв'язування задач

11

самостійно і раціонально розв’язує задачі

12

самостійно і раціонально розв’язує задачі; розв’язує комбіновані задачі

       

4. ЛІТЕРАТУРА

4.1. ОСНОВНА ЛІТЕРАТУРА

1.              Попель П.П. Хімія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. заг. серед. освіти /       П.П.Попель, Л.С.Крикля. – Київ: ВЦ «Академія», 2018. – 256 с. : іл.

2.              Попель П.П. Хімія (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. закл. заг. серед. освіти / Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: ВЦ «Академія», 2019. – 248 с. : іл.

3.              Буринська Н.М., Величко Л.П. «Хімія», 9-11 кл.: Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: - Ірпінь: Перун, 2004.

4.              Матвеєва М.О. «Хімія». Найновіший універсальний довідник школяра і студента. – Донецьк: ТОВ «ВКФ», «БАО», 2011. – 496 с.: іл.

4.2. ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА

1.             Астахов О.І., Драгунський Ю.А. Позакласні практичні заняття з хімії. –         К.: Рад. шк., 1966. – 244 с.

2.                 Біологічна хімія: Навчальний посібник. – 2-е вид. перер. і допов. – К.: Вища школа, 1995. – 536 с.

3.                 Гудкова А., Ефремова К., Магдеснева Н., Мельчакова Н. 500 задач по химии. Пособие для учащихся . – М.: Просвещение, 1977.

4.                 Дюга Г., Пенин К. Биографическая химия. – М.: Мир, 1983.- 152 с.

5.                 Заммер К. акумулятор знаний по химии. – М.: Мир, 1985. – 294 с.

6.                 Конуріна Г.І. Узагальнення знань з теми «Початкові хімічні поняття». – Хімія.-2010.-№9.

7.                 Кукушкіна Н.К. Розвиток інтересу до предмета. Все для вчителя.-2000.-№7.

8.                 Неорганическая химия. Энциклопедия школьника. Под ред. М.А. Прокофьева.-М.: Сов. Энциклопедия, 1975.-384с.

9.                  Прометун О., Пироженко Я. Сучасний урок: Інтерактивні технології навчання. –К.: А.С.К., 2006.-192 с.

10.              Сомин Л.Е. Увлекательная химия. – М.: Просвещение, 1978.

11.              Турінцева Л.В. Міжпредметні звязки у навчанні хімії.-Х.:Основа, 2004.-96 с.

12.             Федорова З. Міжпредметні звязки в курсі хімії.-Хімія.Шкільний світ.-2008.-№15, с.3-5.

13.             Химия в быту. – Смоленск: Русич, 1998.-с.522-524.

14.              Цікаво про хімічні елементи та їх сполуки. – К.: Шкільний світ, 2004. – 128 с.

15.              Шарко В.Д. Сучасний урок.-К.: Фенікс, 2006.-220 с.

16.              Эткина П. Молекулы. – М.: Мир, 1991.- 216 с.

17.             Хомченко Г., Хомченко И. Задачи по химии для поступающих в вузы: Учебное пособие. – М.: высшая школа, 1986.- 238 с.



Немає коментарів:

Дописати коментар