1. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАНГалузь знань: 13 «Механічна інженерія»Спеціальності: 136 «Металургія», 133 «Галузеве машинобудування», 131 «Прикладна механіка»
№ п/п
Найменування
розділів (модулів/розділів)
Кількість аудиторних годин
лекції
практичні
лабораторні
семінар
КР
Всього
ауд.
годин
Сам. робота
Заг. обсяг годин
Семестр І
1.
Тема 1. Теорія будови органічних сполук
4
2
-
-
-
6
-
6
2.
Тема 2. Вуглеводні
8
2
2
-
2
14
-
14
3.
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки
8
-
4
-
2
14
-
14
Всього за І семестр
20
4
6
-
4
34
-
34
Форма підсумкового контролю (семестровий контроль) залік
Семестр ІІ
4.
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки
4
2
2
-
-
8
-
8
5.
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки
4
-
2
-
-
6
-
6
6.
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі
4
-
2
-
2
8
-
8
Всього за ІІ семестр
12
2
6
-
2
22
-
22
Форма підсумкового контролю (семестровий контроль) залік
Семестр ІІІ
7.
Тема 6. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів
6
-
-
-
-
6
-
6
8.
Тема 7. Хімічний зв’язок і будова речовини
4
-
-
-
-
4
-
4
9.
Тема 8. Хімічні реакції
8
-
2
-
-
10
-
10
10.
Тема 9. Неорганічні речовини і їхні властивості
30
-
10
-
2
42
-
42
11.
Тема 10. Хімія і прогрес людства
4
-
-
-
-
4
-
4
Всього за ІІІ семестр
52
-
12
-
2
66
-
66
Форма підсумкового контролю (семестровий контроль) залік
Всього
84
6
24
-
8
122
-
122
Галузь знань: 13 «Механічна інженерія»
Спеціальність: 131 «Прикладна механіка»
№ п/п
Найменування
розділів (модулів/розділів)
Кількість аудиторних годин
лекції
практичні
лабораторні
семінар
КР
Всього
ауд.
годин
Сам. робота
Заг. обсяг годин
Семестр ІІ
1.
Тема 1. Теорія будови органічних сполук
4
2
-
-
-
6
-
6
2.
Тема 2. Вуглеводні
8
2
2
-
2
14
-
14
3.
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки
4
-
2
-
-
6
-
6
Всього за ІІ семестр
16
4
4
-
2
26
-
26
Форма підсумкового контролю (семестровий контроль) залік
Семестр ІІІ
4.
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки
10
2
4
-
2
18
-
18
5.
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки
4
-
2
-
-
6
-
6
6.
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі
6
-
2
-
-
8
-
8
7.
Тема 6. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів
6
-
-
-
-
6
-
6
Всього за ІІІ семестр
26
2
8
-
2
38
-
38
Форма підсумкового контролю (семестровий контроль) залік
Семестр ІV
8.
Тема 7. Хімічний зв’язок і будова речовини
4
-
-
-
-
4
-
4
9.
Тема 8. Хімічні реакції
6
-
2
-
-
8
-
8
10.
Тема 9. Неорганічні речовини і їхні властивості
30
-
10
-
2
42
-
42
11.
Тема 10. Хімія і прогрес людства
4
-
-
-
-
4
-
4
Всього за ІV семестр
44
-
12
-
2
58
-
58
Форма підсумкового контролю (семестровий контроль) залік
Всього
86
6
24
-
6
122
-
122
Теми
лабораторних робіт:
№
з/п |
Назва
теми |
Кількість
годин |
1. |
Добування метану, етилену і ацетилену, вивчення їх властивостей |
2 |
2. |
Хімічні властивості спиртів та фенолу |
2 |
3. |
Виявлення органічних кислот у
харчових продуктах. Добування та вивчення властивостей альдегідів
та карбонових кислот |
2 |
4. |
Вивчення властивостей жирів та вуглеводів |
2 |
5. |
Властивості білків. Якісні реакції на білок |
2 |
6. |
Вивчення властивостей полімерів |
2 |
7. |
Визначення рН
середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів |
2 |
8. |
Дослідження
адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських
препаратів |
2 |
9. |
Хімічні властивості заліза |
2 |
10. |
Виявлення у
розчинах силікат- і ортофосфат-іонів |
2 |
11. |
Дослідження
якісного складу солей |
2 |
12. |
Генетичні зв’язки
між неорганічними речовинами |
2 |
|
Всього |
24 |
Теми практичних робіт:
№
з/п |
Назва
теми |
Кількість
годин |
1 |
2 |
3 |
1. |
Встановлення молекулярної формули речовини за масовими частками
елементів |
2 |
2. |
Встановлення молекулярної формули речовини за
загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.
Виведення молекулярної формули речовини за масою, об᾽ємом або кількістю
речовини реагентів або продуктів реакції. |
2 |
3. |
Розв᾽язування експериментальних
задач |
2 |
|
Всього |
6 |
3. КРИТЕРІІ ОЦІНЮВАННЯ
При оцінювання рівня навчальних досягнень з хімії враховується:
·
рівень засвоєння теоретичних знань;
·
оволодіння хімічною мовою як засобом відображення
знань про речовини і хімічні явища;
·
сформованість експериментальних умінь, необхідних для
виконання хімічних дослідів, передбачених навчальною програмою;
·
здатність учнів застосовувати набуті знання на
практиці;
·
уміння розв'язувати розрахункові задачі.
За відмінностями між обсягом і глибиною досягнутих
результатів, ступенем самостійності у виконанні завдань, здатністю
використовувати знання у нових ситуаціях виокремлено рівні навчальних досягнень
учнів, що оцінюються за 12-бальною шкалою.
Кожний наступний рівень вбирає в себе вимоги до
попереднього, а також додає нові характеристики.
Визначальними в оцінюванні рівня навчальних досягнень
учнів є особистісні результати пізнавальної діяльності, в яких відбиваються
загальнопредметні компетентності, набуті учнями в процесі навчання хімії.
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання
навчальних досягнень |
I. Початковий |
1 |
Студент розпізнає деякі хімічні об'єкти
(хімічні символи, формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому
рівні); знає правила безпеки під час проведення практичних робіт |
2 |
Студент описує деякі хімічні об'єкти за
певними ознаками; знає призначення
лабораторного обладнання |
|
3 |
Студент має фрагментарні уявлення з предмета
вивчення і може відтворити окремі його частини; під керівництвом викладача виконує найпростіші хімічні досліди |
|
II. Середній |
4 |
Студент знає окремі факти, що стосуються
хімічних сполук і явищ; складає прості прилади для проведення дослідів і
виконує їх під керівництвом викладача; складає з допомогою викладача скорочену
умову задачі |
5 |
Студент з допомогою викладача відтворює окремі
частини начального матеріалу, дає визначення основних понять; самостійно виконує
деякі хімічні досліди, описує хід їх виконання, дотримується порядку на
робочому місці; самостійно складає і записує скорочену умову задачі |
|
6 |
Студент відтворює навчальний матеріал з
допомогою викладача; описує окремі спостереження
за перебігом хімічних дослідів; робить обчислення за готовою формулою |
|
III. Достатній |
7 |
Студент самостійно відтворює значну частину
навчального матеріалу, з допомогою викладача порівнює хімічні об'єкти, описує спостереження за перебігом хімічних
дослідів; наводить рівняння реакцій за умовою задачі |
8 |
Студент самостійно відтворює фактичний і
теоретичний навчальний матеріал, порівнює і класифікує хімічні об'єкти;
самостійно виконує всі хімічні досліди згідно з інструкцією; робить
обчислення за рівнянням реакції |
|
9 |
Студент виявляє розуміння основоположних
хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього; робить
окремі висновки з хімічних дослідів; з допомогою викладача розв'язує задачі |
|
IV. Високий |
10 |
Студент володіє навчальним матеріалом і
застосовує знання у стандартних ситуаціях, уміє аналізувати, узагальнювати й
систематизувати надану інформацію, робити висновки; робить висновки з
практичної роботи; самостійно наводить і використовує необхідні формули для
розв'язування задач |
11 |
Студент володіє засвоєними знаннями і
використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв'язки між явищами;
самостійно знаходить і використовує інформацію згідно з поставленим
завданням; виконує хімічний експеримент, раціонально використовуючи
обладнання і реактиви; самостійно розв'язує задачі, формулює відповіді |
|
12 |
Студент має системні знання з предмета,
аргументовано використовує їх, у тому числі у проблемних ситуаціях; аналізує
додаткову інформацію; самостійно оцінює явища, пов'язані з речовинами та їх
перетвореннями; робить обґрунтовані висновки з хімічного
експерименту; розв'язує експериментальні задачі за власним планом; самостійно
аналізує та розв'язує задачі раціональним способом |
Оцінювання практичних і лабораторних робіт
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень |
I. Початковий |
1 |
розпізнає
деякі хімічні об'єкти (хімічні символи, формули, явища, посуд тощо) і називає
їх (на побутовому рівні); знає правила безпеки під час проведення практичних
робіт |
2 |
описує
деякі хімічні об'єкти за певними ознаками; знає призначення лабораторного
обладнання |
|
3 |
має
фрагментарні уявлення з предмета вивчення і може відтворити окремі його
частини; під керівництвом викладача виконує
найпростіші хімічні досліди |
|
II. Середній |
4 |
знає
окремі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ; складає прості прилади
для проведення дослідів і виконує їх під керівництвом викладача |
5 |
з
допомогою викладача відтворює окремі частини начального
матеріалу, дає визначення основних понять; самостійно виконує деякі хімічні
досліди, описує хід їх виконання, дотримується порядку на робочому місці |
|
6 |
відтворює
навчальний матеріал з допомогою вчителя; описує окремі спостереження за
перебігом хімічних дослідів |
|
III. Достатній |
7 |
самостійно
відтворює значну частину навчального матеріалу, з допомогою вчителя порівнює
хімічні об'єкти, описує спостереження за перебігом хімічних дослідів |
8 |
самостійно
відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, порівнює і класифікує
хімічні об'єкти; самостійно виконує всі хімічні досліди згідно з інструкцією |
|
9 |
виявляє
розуміння основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади на
підтвердження цього; робить окремі висновки з хімічних дослідів |
|
IV. Високий |
10 |
володіє
навчальним матеріалом і застосовує знання у стандартних ситуаціях, уміє
аналізувати, узагальнювати й систематизувати надану інформацію, робити
висновки; робить висновки з практичної роботи |
11 |
володіє
засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює
зв'язки між явищами; самостійно знаходить і використовує інформацію згідно з
поставленим завданням; виконує хімічний експеримент, раціонально
використовуючи обладнання і реактиви |
|
12 |
має
системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі у
проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно оцінює явища,
пов'язані з речовинами та їх перетвореннями; робить обґрунтовані висновки з
хімічного експерименту; розв'язує експериментальні задачі за власним планом |
Оцінювання
розв’язування розрахункових задач
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень |
I. Початковий |
1 |
Розв’язування
задач не передбачене |
2 |
Розв’язування
задач не передбачене |
|
3 |
Розв’язування
задач не передбачене |
|
II. Середній |
4 |
складає
з допомогою викладача скорочену умову задачі |
5 |
самостійно
складає і записує скорочену умову задачі |
|
6 |
складає
скорочену умову задачі; робить обчислення лише з готовою формулою |
|
III. Достатній |
7 |
наводить
рівняння реакцій за умовою задачі |
8 |
робить
обчислення за рівнянням реакції, з допомогою викладача
розв'язує задачі |
|
9 |
наводить
потрібні формули речовин і рівняння реакцій; розв’язує задачі, користуючись
алгоритмом |
|
IV. Високий |
10 |
самостійно
наводить і використовує необхідні формули для розв'язування задач |
11 |
самостійно
і раціонально розв’язує задачі |
|
12 |
самостійно
і раціонально розв’язує задачі; розв’язує комбіновані задачі |
4.
ЛІТЕРАТУРА
4.1.
ОСНОВНА ЛІТЕРАТУРА
1.
Попель П.П. Хімія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл.
закл. заг. серед. освіти / П.П.Попель,
Л.С.Крикля. – Київ: ВЦ «Академія», 2018. – 256 с. : іл.
2.
Попель П.П. Хімія (рівень стандарту): підруч. для 11 кл.
закл. заг. серед. освіти / Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: ВЦ «Академія»,
2019. – 248 с. : іл.
3.
Буринська Н.М., Величко Л.П. «Хімія», 9-11 кл.: Підручник
для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: - Ірпінь: Перун, 2004.
4.
Матвеєва М.О. «Хімія». Найновіший універсальний довідник
школяра і студента. – Донецьк: ТОВ «ВКФ», «БАО», 2011. – 496 с.: іл.
4.2. ДОДАТКОВА ЛІТЕРАТУРА
1.
Астахов О.І.,
Драгунський Ю.А. Позакласні практичні заняття з хімії. – К.: Рад. шк., 1966. – 244 с.
2.
Біологічна хімія:
Навчальний посібник. – 2-е вид. перер. і допов. – К.: Вища школа, 1995. – 536
с.
3.
Гудкова А.,
Ефремова К., Магдеснева Н., Мельчакова Н. 500 задач по химии. Пособие для
учащихся . – М.: Просвещение, 1977.
4.
Дюга Г., Пенин К.
Биографическая химия. – М.: Мир, 1983.- 152 с.
5.
Заммер К.
акумулятор знаний по химии. – М.: Мир, 1985. – 294 с.
6.
Конуріна Г.І.
Узагальнення знань з теми «Початкові хімічні поняття». – Хімія.-2010.-№9.
7.
Кукушкіна Н.К.
Розвиток інтересу до предмета. Все для вчителя.-2000.-№7.
8.
Неорганическая
химия. Энциклопедия школьника. Под ред. М.А. Прокофьева.-М.: Сов. Энциклопедия,
1975.-384с.
9.
Прометун О., Пироженко Я. Сучасний урок:
Інтерактивні технології навчання. –К.: А.С.К., 2006.-192 с.
10.
Сомин Л.Е. Увлекательная химия. – М.:
Просвещение, 1978.
11.
Турінцева Л.В. Міжпредметні звязки у навчанні
хімії.-Х.:Основа, 2004.-96 с.
12.
Федорова З.
Міжпредметні звязки в курсі хімії.-Хімія.Шкільний світ.-2008.-№15, с.3-5.
13.
Химия в быту. –
Смоленск: Русич, 1998.-с.522-524.
14.
Цікаво про хімічні елементи та їх сполуки. –
К.: Шкільний світ, 2004. – 128 с.
15.
Шарко В.Д. Сучасний урок.-К.: Фенікс,
2006.-220 с.
16.
Эткина П. Молекулы. – М.: Мир, 1991.- 216 с.
17.
Хомченко Г.,
Хомченко И. Задачи по химии для поступающих в вузы: Учебное пособие. – М.: высшая
школа, 1986.- 238 с.
Немає коментарів:
Дописати коментар